Friday, June 22, 2012

အမ်ဳိးသမီးတမန္ေတာ္႐ွိ/မ႐ွိ


အမ်ဳိးသမီးတမန္ေတာ္႐ွိ/မ႐ွိ
စုိင္မာကာဒ္ရီ။    ။ အတ္စ္လာမုိ႔အလုိင္းကြန္းမ္။ အစၥလာမ္၌ အမ်ဳိးသမီးတမန္ေတာ္ (Prophets)မ်ား အဘယ္ေၾကာင့္ မရွိရပါသနည္း။
ေဒါက္တာဇာကိရ္။    ။ႏွမေတာ္မွ ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးျမန္းလာပါသည္။ ယင္းမွာ အစၥလာမ္၌ အမ်ဳိးသမီးတမန္ေတာ္မ်ား (Prophets)အဘယ္ေၾကာင့္ မရွိရပါသနည္း။ အသင့္အေနႏွင့္ (Prophets)၏ အဓိပၸါယ္အား လူသားတစ္ဦးသည္ ၀ဟီ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္အား လက္ခံရရွိသည္။ ထုိ႔ျပင္ လူသားမ်ား၌ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ လမ္းၫႊန္မႈ ျပဳေလသည္ဟုဆုိလုိလွ်င္ ကြၽႏ္ုပ္မွ အစၥလာမ္သည္ မည္သည့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိမွ် တမန္ေတာ္ (Prophets)မ်ားအျဖစ္ မခ်ီးျမႇင့္ထားပါဟု အခုိင္အမာေျပာႏုိင္ပါသည္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ ေယာက္်ား(အမ်ဳိးသား)သည္ မိသားစု၏ အိမ္ေထာင္ဦးစီးျဖစ္သည္ဟု ရွင္းရွင္း လင္းလင္း ေဖာ္ျပထားေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိသားစုတစ္ခုတြင္ေတာင္ အမ်ဳိးသားမ်ားသည္သာ အိမ္ေထာင္ဦးစီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္အေနႏွင့္ လူသားမ်ားအား အဘယ္ကဲ့သုိ႔  ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳႏုိင္မည္နည္း။ ဒုတိယအပုိင္းကုိဆုိရေသာ္ (Prophet) တမန္ေတာ္တစ္ပါးသည္ မျပဳမေနရ ဖရ္သြ္ဆြလာတ္မ်ားကုိ ဦးေဆာင္၀တ္ျပဳရေပမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြၽႏု္ပ္အေရွ႕ပုိင္း၌ ေဟာေျပာတင္ျပခဲ့သကဲ့သုိ႔ အမ်ဳိးသမီးတမန္ေတာ္မ်ားသည္ ကိယမ္(မတ္တပ္ရပ္ျခင္း)၊ ႐ူကူ (ဦးၫြတ္ျခင္း)၊ စုဂ်ဴဒ္(ပ်ပ္၀ပ္ဦးခ်ျခင္း)တုိ႔ကုိ ေရွ႕မွေန၍ ျပဳမူမည္ဆုိပါက ေနာက္ဖက္၌ ဆြလာတ္၀တ္ျပဳေဆာက္တည္သူမ်ားတြင္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။
တမန္ေတာ္မ်ားအေနႏွင့္ အေျခအေနအရပ္ရပ္ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရေပမည္။  အကယ္၍ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးသည္ တမန္ေတာ္ျဖစ္မည္ဆုိပါက (အဘယ္ကဲ့သုိ႔ တစ္စိမ္းအမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာ ဆက္ဆံႏုိင္မည္နည္း။) အေၾကာင္းမူကား အစၥလာမ္၌ က်ား၊မ ေရာေႏွာေနထုိင္မႈကုိ ခြင့္မျပဳေပ။ တမန္ေတာ္မ်ားသည္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးျဖစ္မည္ဆုိလွ်င္ အကယ္၍ ယင္းအမ်ဳိးသမီး၌ အမ်ဳိးသမီးသဘာ၀ ကုိယ္၀န္ရွိေနမည္ဆုိပါက ၎သည္ အနည္းငယ္ ၎၏ တာ၀န္မ်ားက  ထမ္းေဆာင္ႏုိင္လိမ့္မည္မဟုတ္။ ထုိ႔ျပင္ ယင္းအမ်ဳိးသမီး၌ သားသမီးမ်ားရွိေနမည္ဆုိလွ်င္ ၎င္းသည္ မိခင္တစ္ေယာက္၏ တာ၀န္မ်ားကုိ ထမ္းေဆာင္ရသကဲ့သုိ႔ တမန္ေတာ္မ်ား၏ တာ၀န္မ်ားကုိ ထမ္းေဆာင္ရန္ ခဲယဥ္းေပလိမ့္မည္။ အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္၌ မိခင္တာ၀န္မ်ားကုိ ထမ္းေဆာင္ရင္း တမန္ေတာ္၏ တာ၀န္မ်ားကုိ ထမ္းေဆာင္ရန္ ခဲယဥ္းေသာ္လည္း အမ်ဳိးသားတစ္ေယာက္မွာမူ ၎၏ ဖခင္ တာ၀န္မ်ားကုိ ထမ္းေဆာင္လ်က္ တမန္ေတာ္တစ္ပါး၏ တာ၀န္မ်ားကုိလည္း ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေပသည္။
သုိ႔ေသာ္ အသင့္အေနႏွင့္ Prophet ၏ အဓိပၸါယ္အား ေရြးခ်ယ္ျခင္း ခံရေသာသူ၊ ျမင့္ျမတ္သန္႔ရွင္းသူဟု ဆုိလုိပါလွ်င္ အစၥလာမ္တြင္ အမ်ဳိးသမီး တမန္ေတာ္ ဥပမာမ်ားစြာရွိပါသည္။ ကြၽႏု္ပ္အေနႏွင့္ ၫႊန္းဆုိလုိသည့္ အေကာင္းဆံုး ဥပမာမွာ ဘီဘီမရ္ယာမ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အီမ္ရာမ္မ်ဳိးႏြယ္က႑၊ က်မ္းပိုဒ္ (၄၂)တြင္
တဖန္ (သတိရၾကေလကုန္) တရံေရာအခါ၊ မလာအိကဟ္ ေကာင္းကင္ ေစတမန္မ်ားက (မရ္ယမ္ သခင္မအား) အို-“မရ္ယမ္မုခ်ဧကန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အသင့္အား ေရြးခ်ယ္ေျမႇာက္စားေတာ္ မူခဲ့ေလၿပီ။ မႏွစ္ၿမိဳ႕ဘြယ္ရာေသာ အၾကာင္းအရာမ်ားမွလည္း ကင္းရွင္းေစေတာ္မူခဲ့ေလၿပီ။ ၄င္းအျပင္  (ယခုတဖန္) အသင့္အား စၾကာ၀႒ာ အေပါင္းရွိ အမ်ိဳးသမီးမ်ားတြင္လည္း ေရြးခ်ယ္ေျမႇာက္စားေတာ္မူခဲ့ေလၿပီဟု ေျပာၾကားခဲ့ၾကေလသည္။”   (၃း၄၂)
အသင့္အေနႏွင့္ Prophet ၏ အဓိပၸါယ္အား ေရြးခ်ယ္ျခင္းခံရေသာသူ၊ ျမင့္ျမတ္သန္႔ရွင္းသူဟုနားလည္ထားလွ်င္ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔တြင္ တမန္ေတာ္ အီဆာ(عليه الصلاة و السلام)၏ မယ္ေတာ္ ဘီဘီမရ္ယာမ္ (عليها الصلاة و السلام)၏ ဥပမာရွိပါသည္။ အသင္သည္ ျမစ္တားျခင္းက႑၊ က်မ္းပိုဒ္ (၁၁)ကုိ ဖတ္႐ႈ ၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္
ထိုနည္းတူစြာ အလာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မုအ္မင္န္သက္၀င္ ယုံၾကည္ၾကကုန္ေသာသူတို႔၏ အက်ဳိးငွာ ဖစ္ရ္ေအာင္န္၏ ဇနီးၾကင္ရာကို ဥပမာအျဖစ္ ခိုင္းႏိႈင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့၏။ တစ္ရံေရာအခါ၀ယ္ ထို ဖစ္ရ္ ေအာင္န္၏ ဇနီးၾကင္ရာသည္ (ဤသို႔) ေလွ်ာက္ထားပန္ၾကားခဲ့ေလ၏။ အို-ကြၽန္ေတာ္မ်ဳိးမအား ဖန္ဆင္းေမြးျမဴေတာ္ မူေသာအရွင္၊  အရွင္ျမတ္ သည္ မိမိထံေတာ္ပါး၌ ဂ်ႏၷတ္သုခဘုံတြင္ ကြၽန္ေတာ္မ်ဳိးမအဖို႔ ေနအိမ္ တစ္လုံးကို ျပဳလုပ္၍ ေပးသနားေတာ္မူပါ။ ၄င္းျပင္ အရွင္ျမတ္သည္ ကြၽန္ေတာ္မ်ဳိးမအား ဖစ္ရ္ေအာင္န္ႏွင့္ ၄င္း၏အက်င့္အမူတို႔မွ လြတ္ေျမာက္ေစေတာ္မူပါ။ ထိုမွတစ္ပါး အရွင္ျမတ္သည္ ကြၽန္ေတာ္မ်ဳိးမအား မတရားေသာ အမ်ဳိးသားတို႔မွလည္း လြတ္ေျမာက္ေစေတာ္မူပါ။ ” (၆၆း၁၁)
စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ သခင္မႀကီးသည္ ယင္းေခတ္ ယင္းအခါ၌ အင္အားအႀကီးမားဆံုး ဘုရင္တစ္ပါး၏ ၾကင္ယာေတာ္ ဇနီးျဖစ္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ျပင္ သခင္မႀကီးသည္ (ေလာက၏) စည္းစိမ္ခ်မ္းသာမ်ားျဖင့္ ဇိမ္ခံမႈကုိ ျငင္းပယ္စြန္႔လႊတ္၍ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ထံေတာ္ပါး၌ ဂ်ႏၷသ္သုခဘံုတြင္ ေနအိမ္တစ္လံုးကုိ ရရွိရန္ ဆုေတာင္း ပတၱနာျပဳခဲ့ေလသည္။ အစၥလာမ္၌ ယင္းကဲ့သို႔ မြန္ျမတ္သန္႔ရွင္းေသာ ေရြးခ်ယ္ျခင္း ခံရေသာ အမ်ဳိးသမီး(၄)ဦးရွိသည္။ ၎င္းတုိ႔မွာ (၁) ဘီဘီမရ္ယမ္ (عليها الصلاة و السلام)() ဘီဘီအာစီယာ(عليها الصلاة و السلام)
(
) ဘီဘီဖာတိမာဟ္(رضي الله تعالي عنها) ()ဘီဘီ အာအိရွာဟ္ (رضي الله تعالي عنها)တုိ႔ ျဖစ္သည္။
ဘာသာျပန္ဆိုသူ :: ဆရာမႀကီးေဒါက္တာလွလွင္း

အမ်ဳိးသမီးအေနႏွင့္ႏိုင္ငံ့အႀကီးအကဲျဖစ္ႏိုင္/မျဖစ္ႏိုင္


အမ်ဳိးသမီးအေနႏွင့္ႏိုင္ငံ့အႀကီးအကဲျဖစ္ႏိုင္/မျဖစ္ႏိုင္
အိလီးယပ္(စ္)(ေက်ာင္းသား)    ။အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္မွ ႏုိင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါသလား။

ေဒါက္တာ ဇာကိရ္ႏုိက္(ခ္)     ။ကြၽႏ္ုပ္ သိသေလာက္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ မည္သည့္ ေနရာတြင္မွ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္၏အႀကီးအကဲ မျဖစ္ႏုိင္´´ဟု ေဖာ္ျပထားခ်က္မရွိပါ။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားတြင္ကား အမ်ဳိးသမီးမွ ႏုိင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲ မျဖစ္သင့္ဟူေသာ သေဘာေရာက္သည့္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ဳိးမ်ားရွိသည္။ ဥပမာ-ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ခုတြင္ အမ်ဳိးသမီးေခါင္းေဆာင္ ရွိေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းသည္ ေအာင္ျမင္လိမ့္မည္မဟုတ္။´´ အထက္ေဖာ္ျပပါ ဟဒီးဆ္ေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အခ်ဳိ႕ေသာပညာရွင္မ်ားက ဆုိၾကသည္မွာ အထက္ ေဖာ္ျပပါဟဒီးဆ္ေတာ္သည္ ကာလတစ္ခု အခ်ိန္တစ္ခုအတြက္ ဆုိလုိျခင္းသာျဖစ္သည္ ဟူ၏။ အထူးသျဖင့္ ထုိကာလသည္ ပါရွန္းအင္ပါယာ (ယခု အီရန္)တြင္ အမ်ဳိးသမီးဘုရင္မ ရွိခဲ့ေသာကာလဟု ဆုိလုိသည္။ ၎င္းဟဒီးဆ္ေတာ္သည္ အခ်ိန္ကာလ အားလံုးအတြက္ မဆုိလုိပါဟူ၍လည္းေျပာၾကျပန္သည္။
ကြၽႏု္ပ္တို႔အေနႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးသည္ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္သင့္ မျဖစ္သင့္ဟူေသာအခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာေလ့လာၾကည့္ၾကပါစုိ႔။ အကယ္၍ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးသည္ အစၥလာမ့္ႏုိင္ငံေတာ္တစ္ခု၏ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္သည္ဆုိၾကပါစုိ႔။ အစၥလာမ္ႏုိင္ငံတြင္ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္သည္ ဖြရ္(သြ္)နာမားဇ္ (မျဖစ္မေန၀တ္ျပဳ တည္ေဆာက္ရေသာဆြလားသ္) ၀တ္ျပဳျခင္းကုိ အီမာမ္အျဖစ္ ဦးေဆာင္ရန္ လုိအပ္သည္။ အကယ္၍ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္သည္ ဖြရ္(သြ္)ဆြလာတ္ တုိင္းကုိ ဦးေဆာင္ရမည္ဆုိလွ်င္ သူမအေနႏွင့္ ဆြလာတ္အတြင္းရွိ ခႏၶာကုိယ္၏ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အေနအထားမ်ားအတုိင္း ျပဳမူလႈပ္ရွားရန္ လုိအပ္သည္။ အစၥလာမ္၏ ဆြလားသ္၀တ္ျပဳမႈတြင္ ကိယာမ္ရပ္ျခင္း၊ ႐ူကူဦးညြတ္ျခင္း၊ စဂ်ိဒါဟ္ ပ်ပ္၀တ္ဦးခ်ျခင္း တုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ရန္ လုိအပ္ပါသည္။ အကယ္၍ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးသည္ အထက္ေဖာ္ျပပါ ဆြလာသ္အတြင္းရွိ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကုိ ၀တ္ျပဳသူ အမ်ဳိးသားမ်ား၏ေရွ႕တြင္ ျပဳလုပ္မည္ဆုိပါက ထုိအမ်ဳိးသားထုအတြက္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္မည္ဟု ကြၽႏု္ပ္အေသအခ်ာ ေျပာရဲပါသည္။
အကယ္၍ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးသည္ ယေန႔ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔ ေတြ႕ႀကံဳရင္ဆုိင္ေနရေသာ ေခတ္သစ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၏ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္သည္ဆုိပါစုိ႔။ အားလံုးသိရွိၿပီးသည့္အတုိင္း ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးသည္ အျခားေသာ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေတြ႕ဆံုႏႈတ္ဆက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္အမ်ားစုမွာ အမ်ဳိးသားမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ တံခါးပိတ္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားလည္း ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိအခ်ိန္ခါမ်ဳိးတြင္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ၀င္ခြင့္ျပဳမည္မဟုတ္။ အစၥလာမ္တြင္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးအား Non- Muharam ေခၚ  လက္ထပ္ခြင့္ရွိေသာေယာက္်ားမ်ားႏွင့္ ႏွစ္ေယာက္တည္း ေနထုိင္ရန္ ခြင့္မျပဳ။ တစ္နည္းဆုိေသာ္ အစၥလာမ္တြင္ ဖုိမ အတူတကြ ေရာေႏွာေနထုိင္ျခင္း ကုိ ခြင့္မျပဳ။
ထုိ႔ျပင္ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးအေနႏွင့္ ျပည္သူ လူထုႏွင့္ေတြ႕ဆံုမႈ၊ သြားလာမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဓါတ္ပုံ၊ ဗီဒီယုိစသည္တုိ႔ျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ခံရဖြယ္ ရွိသည္။ ၎င္းေခါင္းေဆာင္အေနႏွင့္ မိမိႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရေသာ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ အျခားေသာ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ား၊  လူပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ တြဲၿပီး႐ုိက္ထားေသာ ဓါတ္ပံုမ်ား၊ ဗီဒီယုိ တိတ္ေခြမ်ားကုိလည္း ထိန္းသိမ္းရေပမည္။ ဥပမာ- အမ်ဳိးသမီး ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ မာဂရက္သက္ခ်ာ (ၿဗိတိန္ ႏုိင္ငံ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း)ကုိ ၾကည့္ၾကပါစုိ႔။ သူမသည္ မ်ားစြာေသာ ဓါတ္ပံုမ်ား၊ ဗီဒီယုိမွတ္တမ္းမ်ားအတြင္း၌ အျခားေသာ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရေပမည္။ အစၥလာမ္မွ အမ်ဳိး သမီးတစ္ဦးအား သူစိမ္းေယာက္်ားမ်ားႏွင့္ လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္ခြင့္မျပဳ။ သာမန္လူသားမ်ား အေနႏွင့္ပင္ လူတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေတြ႕ဆံုရာတြင္ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ဖုိ႔လုိလွ်င္ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္အေနႏွင့္ ပုိ၍ႏႈတ္ဆက္ရေပမည္။ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သူ အမ်ဳိး သမီးအေနႏွင့္ သာမန္လူမ်ားႏွင့္လည္း ေတြ႕ဆံု၍ သူမ၏ ျပႆနာမ်ားကုိ ေျဖရွင္း ရေပလိမ့္မည္။
သိပၸံပညာရပ္မွ သိလာၾကရသည့္အခ်က္မွာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ အမ်ဳိးသမီး သဘာ၀ဓမၼတာလာၾကသည့္အခ်ိန္ (မီးယပ္ေသြးဆင္းသည့္ကာလ)တြင္ ၎င္းတုိ႔၏ မေဟာ္မုန္းမ်ား ထြက္မႈေၾကာင့္ ၎င္းတုိ႔၏ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာႏွင့္ ဥာဏ္ရည္ပုိင္းဆုိင္ရာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ေၾကာင့္ အျပဳအမူပုိင္းဆုိင္ရာေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ တတ္ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေခါင္းေဆာင္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးအား ဓမၼတာကာလတြင္ ျဖစ္ေပၚသည့္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားက သူမ၏ႏုိင္ငံႏွင့္ဆုိင္သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္မႈ ျပဳရာတြင္ ႐ႈတ္ေထြးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္သည္။ ထုိ႔ျပင္ ယေန႔ သိပၸံပညာအရ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔သိရွိလာရသည္မွာ ႏႈတ္မႈေရးရာတြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက အမ်ဳိးသားမ်ား ထက္သာပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ အမ်ဳိးသားမ်ားတြင္ သာပုိင္ဆုိင္ေသာ ထူးျခားသည့္ အရည္ အခ်င္းမ်ားမွာ အရာ၀တၳဳမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေတြးေတာ မွန္းဆမႈ၊ အနာဂါတ္ကုိ ႀကိဳတင္ေမွ်ာ္မွန္းမႈ၊ အနာဂါတ္တြင္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ႀကိဳတင္ မွန္းဆမႈမ်ားတြင္ ေကာင္းမြန္စြာ ေတြးေတာ ဆင္ျခင္ ခန္႔မွန္းႏုိင္မႈမ်ား ျဖစ္သည္။  ဤထူးျခားသည့္ အရည္အေသြးမ်ားသည္ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးအတြက္ အေရးႀကီးပါသည္။
အမ်ဳိးသားမ်ားထက္ တပန္းသာေသာအခ်က္မွာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားတြင္ ခ်ဳိသာ ေပ်ာ့ေျပာင္းစြာ ေျပာဆုိႏုိင္သည့္ စြမ္းရည္ရွိျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည္ သူမ၏ မိခင္ျဖစ္ျခင္းဟူေသာ အေျခအေနအတြက္ အေရးႀကီးေသာ အရည္အေသြးတစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသမီးသည္ အိမ္ေထာင္ရွင္ျဖစ္ပါက ပဋိသေႏၶ ေဆာင္ရမည္ျဖစ္၍ လအတန္ၾကာ အနားယူရမည္ျဖစ္သည္။ ထုိလမ်ားအတြက္ မည္သူက တုိင္းျပည္အတြက္ တာ၀န္ယူမည္နည္း။ အမ်ဳိးသမီးသဘာ၀ သားဖြားၿပီး၍ မိခင္ျဖစ္လာေသာကာလတြင္ သူမ၏ မိခင္တာ၀န္သည္ အေရးႀကီးလာေပမည္။ အမ်ဳိးသမီးမ်ားသည္ မိခင္တာ၀န္ႏွင့္  ႏုိင္ငံ့တာ၀န္ကုိ တစ္ၿပိဳင္တည္း ထမ္းေဆာင္မႈတြင္ မႏုိင္မနင္းျဖစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း အမ်ဳိးသားမ်ားမွာမူကား ဖခင္တာ၀န္ႏွင့္ ႏုိင္င့ံတာ၀န္ကုိ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ျခင္းတြင္ ႏုိင္နင္းႏုိင္ယံုမွ်မက ပုိ၍ လက္ေတြ႕ၾကေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြၽႏု္ပ္အေနႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးသည္ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ ေနရာတြင္ မယူသင့္၊ မရွိသင့္ဟူေသာ ေဖာ္ျပပါပညာရွင္မ်ားအယူအဆဘက္သုိ႔ ပုိ၍ယိမ္းယုိင္ သေဘာက်ပါသည္။ ဤသုိ႔ဆုိေစကာမူ အမ်ဳိးသမီးမွ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်ရာတြင္ မပါ၀င္ရ´´ဟု မဆုိလုိပါ။ ကြၽႏု္ပ္၏ တင္ျပမႈတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ၿပီးသည့္အတုိင္း၊ သူမတုိ႔တြင္ မဲေပးပုိင္ခြင့္၊ ဥပေဒျပဳပုိင္ခြင့္မ်ားရွိပါသည္။ ဟူဒုိင္ဗီယာစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္စဥ္ကာလက မြတ္စ္လင္မ္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလံုး ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္စီးျခင္းခံရေသာ အခ်ိန္တြင္ အြေမၼ႕စလ္မာဟ္ (رضي الله تعالي عنها)မွ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီး(صلي الله عليه و سلم)အား ကူညီအားေပးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ သင္သိၿပီးသည့္အတုိင္း မ်ားစြာေသာႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ(သုိ႔) ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားသည္ ႏုိင္ငံ၏ အႀကီးအကဲေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္ၾက ေသာ္လည္း ၎တုိ႔၏ P.A ႏွင့္ အတြင္းေရးမွဴးမ်ားကသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်သည္က မ်ားပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသမီးသည္ ႏုိင္ငံ့အေရးကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားခ်ရာတြင္ ကူညီႏုိင္ေပသည္။ ဤေျဖရွင္းခ်က္မွာ ညီေနာင္မွ ေမးေသာေမးခြန္းအတြက္ အေျဖျဖစ္သည္ဟု ကြၽႏု္ပ္ ထင္ပါသည္။

ဘာသာျပန္ဆိုသူ :: ဆရာမႀကီးေဒါက္တာလွလွ၀င္း


Thursday, June 21, 2012

အေနာက္ႏိုင္ငံမွာအမ်ိဳးသမီးေတြအစၥလာမ္ကိုဘာေၾကာင့္လက္ခံလာၾကသလဲ


အေနာက္ႏိုင္ငံမွာအမ်ိဳးသမီးေတြအစၥလမ္ကိုဘာေၾကာင့္လက္ခံလာၾကသလဲ


၁၉၉၃ခုႏွစ္ဒီဇင္ဘာလ ၉ရက္ေန႕ထုတ္ေက်ာ္ၾကားေသာ London Times လန္ဒန္တိုင္းမ္း သတင္းစာက
ျဗိတိန္ႏိုင္ငံတြင္ အစၥလာမ္သာသနာျပန္႕ပြားမႈႏွင့္ပတ္သက္၍အလြန္ျပည့္စံုသည့္ေဆာင္းပါးတစ္ေစာင္
ကိုေဖာ္ျပထားသည္။`ျဗိတိန္အမ်ိဳးသမီးမ်ားအစၥလာမ္ကိုအဘယ့္ေၾကာင့္လက္ခံေနၾကသနည္း´ဟူ၍
လည္းေခါင္းစဥ္တပ္ထားပါသည္။

`အေနာက္သတင္းဌာနမ်ားကအစၥလာမ္အေပၚတြင္ရန္သူပမာမုန္းထားသည့္သေဘာတရားကိုက်င့္သံုး
ေနပါလွ်က္အစၥလာမ္သည္အေနာက္တိုင္း၏ႏွလံုးသားကိုအဘယ့္ေၾကာင့္ေအာင္ျမင္သိမ္းပိုက္ေနသနည္း´
ဟူ၍လည္းသတင္းစာကေစာေၾကာလိုက္ပါသည္။
ေဆာင္းပါးကဤသိုဆက္လက္ေဖာ္ျပထားပါသည္။
`ယခုအခါျဗိတိန္ႏိုင္ငံသားအျမားအျပားတို႕သည္အစၥလာမ္ကိုလက္ခံလာလွ်က္ရွိၾကသည္။အလားတူဟူ၍
အတိတ္ကာလေပၚေပါက္ခဲ့ဘူးသည္မရွိပါ။ျဗိတိန္ႏိုင္ငံတြင္အေျခခ်လာသူတိုက၏အေရအတြက္အမ်ားအ
ျပားပါ၀င္သည္။သိုေသာ္ျဗိတိန္ႏိုင္ငံသားစစ္စစ္တို႕၏အစၥလာမ္သို႕ကူးေျပာင္းသည့္ဦးေရကလည္းတိုးလွ်က္
ရွိရာရွိျပီးဦးေရကုိပို၍တိုးပြားသြားေစသည္။လက္ရွိႏႈန္းအတိုင္းတိုးပြားေနေသာ္လာမည့္အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ကာ
လအတြင္းတြင္အစၥလာမ္ကိုကူးေျပာင္းလက္ခံေသာျဗိတိန္ႏိုင္ငံသားစစ္စစ္တို၏အေရအတြက္သည္ဘိုး
ေဘးအစဥ္အဆက္အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ျဖစ္လာခဲ့ၾကေသာမိမိတို႕၏ႏိုင္ငံမ်ားကိုစြန္႕ခြာလာသူမြတ္စလင္(မ္)
ဦးေရထက္ပိုလာမည္ဟုမွန္းဆရသည္။´
လန္ဒန္တိုင္းကလည္းဤသို႕၀န္ခံေဖၚျပလိုက္ပါသည္။
`အေနာက္တိုင္းသတင္းႏွင့္စာနယ္ဇင္းေလာကအစၥလာမ္ႏွင့္မြတ္စလင္(မ္)တို႕၏ရုပ္သြင္ကိုအစဥ္သျဖင့္
လက္မခံဘဲျငင္းပယ္သည့္အျဖစ္ႏွင့္တင္ျပလာခဲ့သည္။ထို႕သိုကလက္ခံႏိုင္ဖြယ္မရွိသည့္ပံုပ်က္အသြင္ႏွင့္
တင္ျပဦးေရသည္လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ၾကီးတိုးပြားလာလွ်က္ပင္ရွိသည္။စိတ္၀င္စားဖြယ္ျဖစ္ရသည္မွာျဗိတိန္ႏိုင္
ငံသားစစ္စစ္ေနာက္တိုးမြတ္စလင္မ္မ်ားတြင္အလြန္ၾကီးမားေသာအစိတ္အပိုင္းမွာအမ်ိဳးသမီးမ်ားျဖစ္ေန
သည္ကိုေတြ႕ရျခင္းပင္ျဖစ္သည္´
လန္ဒန္တိုင္း(မ္)ေဖာ္ျပခ်က္အရပင္အေမရိကန္ေနာက္တိုးမြတ္စလင္မ္တြင္အမ်ိဳးသားထက္အမ်ိဳးသမီး
ဦးေရကေလးဆပိုသည္ဟုသိရသည္။ျဗိတိန္ႏိုင္ငံ၌လည္းေနာက္တိုးမြတ္စလင္မ္မ်ားတြင္အမ်ိဳးသမီးဦးေရ
ကမ်ားစြာပိုသည္ဟုသိရသည္။ဤသို႕မြတ္စလင္မ္အျဖစ္ခံယူလာသူမ်ားတြင္အမ်ိဳးသမီးဦးေရကမ်ားသျဖင့္
သတင္းစာကေအာက္ပါအတိုင္းေရးသားလိုက္ပါသည္း
“It is more ironic that most British converts should be women, given the spread view in
the West that Islam treats women poorly.”
`အစၥလာမ္ကအမ်ိဳးသမီးမ်ားကိုႏွိမ့္ႏွိမ့္ခ်ခ်ဆက္ဆံသည္ဟူေသာအျမင္ကိုအေနာက္ကမၻာတစ္ခုလံုးတြင္အ
က်ယ္အျပန္႕ ျပန္ႏွံ႕ေအာင္ျဖန္႕ထားသည္။သိုလင့္ကစား ျဗိတိန္လူမ်ိဳးေနာက္တိုးမြတ္စလင္မ္အမ်ားစုသည္
အမ်ိဳးသမီးမ်ားျဖစ္ေနၾကသည္။ဤသည္မွာ အဆီအေငၚမတည့္ေသာအျဖစ္၊ခုတ္ရာတျခားရွရာတလြဲအျဖစ္
မ်ိဳးဟုပင္ဆိုရေပမည္။´

အေနာက္ကမၻာတြင္အစၥလာမ္သည္အဘယ့္ေၾကာင့္လ်င္ျမန္ေသာႏႈန္းျဖင့္ျပန္႕ႏွံ႕ေနသနည္း..?
ဤသို႕သတင္းစာကေမးခြန္းထုတ္ထားျပီးေမးခြန္း၏အေျဖအျဖစ္ႏွင္သတင္းစာကပင္ထင္ျမင္ခ်က္မ်ားလည္း
ေပးထားသည္။
`စလ္မာန္ရပ္(ရွ္)ဒီ ၏အေရးကိစၥေက်ာ္ေက်ာ္ၾကားၾကားျဖစ္လာခ်ိန္မွစ၍လူအမ်ားအျပားသည္အစၥလာမ္ကို
ေလ့လာလိုစိတ္မ်ားျပင္းျပင္းျပလာခဲ့သည္။ထို႕ျပင္`ပင္လယ္ေကြ႕စစ္ပြဲ´ႏွင့္`ေဘာ့စနီးယား´တြင္ျဖစ္ေပၚခဲ့
ေသာမြတ္စလင္မ္တို႕၏၀မ္းနည္းဖြယ္အျဖစ္ဆိုးတို႕ကလည္းအစၥလာမ္အေပၚတြင္စာနာစိတ္မ်ားကိုျဖစ္ေပၚ
လာေစခဲ့သည္။တဖန္အေနာက္ႏိုင္ငံမွတကၠသုိလ္မ်ားတြင္ Comparative Study of World Relegion
ကမၻာ့ဘာသာေပါင္းစ့ုကိုႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာသည့္ဘာသာရပ္ကလည္းထြန္းကားလွ်က္ရွိသည္။ထိုဘာသာရပ္
ကိုသင္ယူရာမွလည္းမ်ားစြာေသာသူတို႕မြတ္စလင္မ္ျဖစ္လာခဲ့ၾကသည္။ထုိအေၾကာင္းခံမ်ားအျပင္ျဗိတိသွ်သ
တင္းဌာနမ်ားကလည္းအားနာပါးနာႏွင့္ဟန္ေဆာင္မေနဘဲမြတ္စလင္မ္ဆန္႕က်င္ေရး၀ါဒျဖန္႕ခ်ီမႈမ်ားကိုလုပ္
ေဆာင္ေနၾကသည္။ထုိသို႕၀ါဒျဖန္႕ခ်ီႏိုင္ရန္အစၥလာမ္ႏွင့္သက္ဆိုင္ရာအရာရာတိုင္းကိုမေကာင္းေျပာမည့္
ေပၚလစီကိုေရြးခ်ယ္ထားၾကသည္။ထိုေပၚလစီအတိုင္းလည္းက်င့္သံုးေနၾကသည္။မ်ားစြာေသာသူတို႕တြင္ထို
ေပၚလစီ၏ေျပာင္းျပန္အက်ိဳးဆက္သက္ေရာက္မႈမ်ားျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။ထုိသူတို႕သည္လည္းအစၥလာမ္ဘက္
သို႕ယိမ္းသြားခဲ့ၾကသည္။´
သတင္းစာကေနာက္ဆံုး၌ဤသို႕ဆက္လက္ေရးသားလိုက္ပါသည္း
Westerners despairing their own society, rising crime, family breakdown, drugs and alcho-
holism have come to admire the discipline and security of Islam.
`အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၏လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း၌ရာဇ၀တ္မႈ၊အိမ္ေထာင္ျပိဳကြဲမႈ၊မူးရစ္ေဆးႏွင့္အရက္စြဲမႈမ်ား
တိုးပြားလာေနျခင္းေၾကာင့္အေနာက္ႏိုင္ငံသားမ်ားသည္မိမိတို႕၏လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအေပၚတြင္စိတ္ကုန္းခမ္း
ေနၾကသည္။ေနာက္ဆံုးတြင္အစၥလာမ္၏စည္းကမ္းႏွင့္လံုျခံဳေရးကိုေထာပနာလာၾကသည္´
တဖန္သတင္းစာအစၥလာမ္ကိုလက္ခံသြားရသည့္အခ်က္တစ္ခ်ိဳ႕ကိုဆက္လက္တင္ျပလိုက္ပါသည္။
`အစၥလာမ္ကိုသက္၀င္လာၾကေသာေနာင္မြတ္စလင္မ္မ်ားစြာတို႕သည္မူလကခရိယံဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္
ၾကသည္။ယင္းတို႕သည္ `ခ်ပ္ခ်္´ ၏မေရရာေသာအေျခအေနမ်ားမွလႊဲဖယ္လိုက္ၾကသည္။ထုိ႕ျပင္
“Trinity” သံုးဆူတစ္ဘုရားခံယူခ်က္အေပၚတြင္လည္းစိတ္ဒံုးဒံုးခ်၍မယံုၾကည္ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ေနၾကသည္။
တဖန္မ်ားစြာေသာလူတို႕သည္ပင္ကိုယ္အားျဖင့္ဘာသာတရားဆိုသည္ကိုလံုး၀မယံုၾကည္သူမ်ားျဖစ္ၾက
သည္။သို႕ေသာ္`စိတ္အလိုဆႏၵ၏ေက်းကၽြန္မျဖစ္ေစရ´ဟူေသာအစၥလာမ္၏ဘေဘာတရားကယင္းတို႕
အားဆြဲေဆာင္လိုက္သည္။ထုိသေဘာတရားကိုယင္းတို႕ကဗံုးခြန္ၾကီးအတြင္း၌ပုန္းခိုေနေသာစိန္တံုးၾကီး
ဟုေကာက္ယူလိုက္ၾကသည္´
တဖန္သတင္းစာကဤသို႕လည္းေရးသားလိုက္ပါသည္။
`ကိုယ္ပိုင္လြတ္လပ္ခြင့္၊လူ႕အခြင့္အေရးဟု..´တဖြဖြေၾကြးေက်ာ္ေနေသာဤေခတ္သာမယၾကီးတြင္
အစၥလာမ္ကိုလက္ခံလာၾကသူတို႕သည္ျဗိတိန္တြင္မိမိ၏ညီေနာင္အေပါင္းအသင္းႏွင့္လူအဖြဲ႕အစည္း
တိုဘက္မွလာေသာဆိုး၀ါးသည့္အခက္အခဲမ်ားကိုရင္ဆိုင္ၾကရသည္။ထုိ႕ျပင္ျဗိတိန္ႏိုင္ငံရွိအမ်ိဳးသမီး
ေရးရာအသင္းအဖြဲ႕မ်ားသို႕တယ္လိီဖံုးျဖင့္အကူအညီေတာင္းခံသူမ်ားရွိၾကသည္။ထိုသို႕အကူအညီေပး
ရန္အသနားခံသူတို႕၏ေလးခ်ိဳးတစ္ခ်ိဳးသည္ေနာက္မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳးသမီးမ်ားပင္ျဖစ္ၾကသည္´
ထို႕ေနာက္လန္ဒန္တိုင္းသတင္းစာကမြတ္စလင္မ္ျဖစ္လာၾကေသာအမ်ိဳးသမီးမ်ားစြာတို႕ႏွင့္ေတြ႕ဆံု
ေမးျမန္းခဲ့သည္။ထို႕ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခ်က္မ်ားကိုလည္းေဖာ္ျပထားသည္။ယင္းတို႕ေတြ႕ဆံုေမးျမန္း
ေသာအမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာျဗိတိန္မ်ိဳးရိုးဇာတိစစ္စစ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။အဆင့္ျမင့္ပညာရရွိထားသူမ်ားလည္း
ျဖစ္ၾကသည္။ထို႕ျပင္သူမတို႕သည္သိနားလည္မႈအျပည့္ျဖင့္အစၥလာမ္ဘာသာသို႕ကူးေျပာင္းလက္ခံ
လာခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္ဟုသတင္းစာကေဖာ္ျပပါသည္။
ထိုအမ်ိဳးသမီးမ်ားအနက္တစ္ဦးမွာမိမိအမည္ကို`မိုင္မူနာ´ဟုမွည့္ေခၚထားေသာ၃၉ႏွစ္အရြယ္ရွိျဗိတိန္
သူတစ္ဦးျဖစ္သည္။သူမသည္မူလကအီစာအီ(ခရိယံ)ဘာသာ၀င္တစ္ဦးပင္ျဖစ္သည္။သူမသည္
ခရိယံဂိုဏ္းခြဲအားလံုးကိုသူေတသနျပဳခဲ့သည္။ထုို႕ျပင္ယဟူဒီ၊ဟာေရကရစ္(ရွ္)နားမွအစအျခားဘာ
သာအားလံုးကုိလည္းနက္ရိႈင္းစြာေလ့လာခဲ့သည္။ေနာက္ဆံုးတြင္သူမကအစၥလာမ္ကိုေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။
ေနာင္မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳးသမီးမ်ားစြာတို႕ကခ်ပ္ခ်္၏အစဥ္အလာအဆင့္ခြဲျခားသတ္မွတ္မႈကိုမိမိတို႕ဆန္႕
က်င္ေၾကာင္းလည္းေျပာျပသည္။ထုိ႕ျပင္အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မြတ္စလင္မ္တိုင္းသည္မိမိ၏အရွင္ႏွင့္
တိုက္ရိုက္အဆက္အသြယ္ထားႏိုင္သည္ဟုဆိုထားသည္။ထိုအခ်က္ကိုသူမတို႕ႏွစ္ျခိဳက္လာမိခဲ့ေၾကာင္း
ကိုလည္းေျပာျပၾကသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ၁၀နွစ္အလ်င္ကအစၥလာမ္ကိုလက္ခံလာခဲ့ေသာအသက္၂၈နွစ္အရြယ္ရွိအဂၤလိပ္အမ်ိဳး
သမီးသည္`ဟုဒါခုတူးဗ္´ဟူေသာအစၥလာမ္အမည္ျဖင့္ေက်ာ္ၾကားပါသည္။သူမကမြတ္စလင္မ္အ
မ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္စာအုပ္တစ္အုပ္ကိုလည္းေရးသာလိုက္သည္။အစၥလာမ္ႏွင့္ခရိယံအယူကုိ
ျပန္လွန္သံုးသပ္ရင္းသူမကဤသို႕ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။

`အီစာအီအယူသည္အခ်ိန္တိုင္းေျပာင္းလလွ်က္ရွိသည္။အခ်ိဳ႕ေသာအီစာအီတို႕ထိမ္းျမားမႈအလ်င္
ကာယကံေျမာက္ေပါင္းသင္းမႈျပဳျခင္း၌မည္သို႕မွ်နစ္နာဖြယ္မရွိ။အျပစ္ဆုိဖြယ္ရာလည္းမရွိ။သို႕
ရာတြင္မိမိလက္ထပ္ရန္ရည္ရြယ္ထားသူႏွင့္သာျဖစ္ရမည္ဟုစတင္ေျပာဆုိေနၾကျပီျဖစ္သည္။ဤ
ဘာသာမွာအလြန္မွပင္ေလ်ာ့လ်ည္းလ်ည္းႏုိင္လွေသာဘာသာျဖစ္သည္။ကာယကံေျမာက္ေပါင္း
သင္းဆက္ဆံမႈနွင့္ပတ္သက္၍အစၥလာမ္၏သြန္သင္မႈမွာအစဥ္သျဖင့္တစ္မ်ိဳးတည္း၊တစ္တမတ္
တည္းသာရွိသည္။ထိုနည္းတူတစ္ေန႕ငါးခ်ိန္နမားဇ္၀တ္ျပဳျခင္း၏ပညတ္သည္လည္းအစဥ္သျဖင့္
တစ္သမတ္တည္းရိွေနသည္။နမာဇ္းအားျဖင့္အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏တည္ရွိမႈဆိုင္ရာခံစားခ်က္ကို
လူသားသည္အခ်ိန္တိုင္းႏွလံုးသားတြင္ရွိေနေစသည္။ထုိ႕နည္းတူအခ်ိန္တိုင္းအလႅာဟ္အရွင္ႏွင့္
ဆက္ႏြယ္ေနျခင္း၏အေျခခံတစ္ရပ္သည္အသင့္ထံ၌ရွိေနပါသည္´
အေနာက္ကမၻာ၏အမ်ိဳးသမီးမ်ားတြင္အစြဲတစ္ခုကပ္ေနသည္။ထုိအစြဲမွာေယာက်ာ္းမ်ားႏွင့္ရင္
ေဘာင္တန္းလိုသည့္ဆႏၵစဲြပင္ျဖစ္သည္။ထိုသို႕ေယာက်ာ္းမ်ားနွင့္ရင္ေဘာင္တန္း၍အလုပ္လုပ္
ရျဖင္းကိုသူမတို႕သေဘာက်လွသည္။ထိုွဆႏၵကိုလက္လႊတ္ရန္ဆိုသည္မွာသူမတိုအဖို႕ခက္ခဲ
လွေသာအလုပ္ၾကီးျဖစ္ေနသည္။သို႕ေသာ္လန္ဒန္တိုင္းႏွင့္ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းတြင္ျဗိတိန္သူစစ္
စစ္ေနာင္မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳးသမီးတို႕ကသူမတို႕၏အစၥလာမ္ဘက္သို႕တိမ္းညြတ္မႈ၏အေၾကာင္း
အရင္းတြင္အစၥလာမ္ကအမ်ိဳးသားႏွင့္အမ်ိဳးသမီးတုိ႕၏လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားကိုသီးျခားစီစည္းသား
ေပးထားျခင္းအားသေဘာက်မႈပါ၀င္သည္။ထိုပုိင္းျခားမႈသည္က်ားႏွင့္မအသီးသီး၏ခႏၵာေဗဒ၊
ဇီ၀ေဗဒပံုစံခြက္ႏွင့္အံ၀င္ကြင္က်ရွိသည္ဟုေျပာဆုိလိုက္ၾကသည္။အေနာက္တိုင္း၏အမ်ိဳးသမီး
တန္းတူအခြင့္အေရးဆိုသည္မွာစင္စစ္အားျဖင့္သူမတို႕အားပုန္ကန္လိုက္ျခင္း(သစၥာေဖာက္
လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟုသူမတို႕ကဆိုလိုက္ၾကသည္။`အမ်ိဳးသမီးလြတ္လပ္ခြင့္ရရွိ္ေရးလႈတ္ရွား
မႈ´ဆိုသည္ကိုလည္းသူမတို႕က..Women copying men, an exercise in which
womanhood has no intrinsic value
`အမ်ိဳးသမီးမ်ားကအမ်ိဳးသားတို႕ကိုလုိက္၍အတုခိုးျခင္းသည္အမ်ိဳးသမီးဘ၀၏ဘီဇတန္ဖိုးမွန္
မ်ားဘာမွမက်န္ရစ္ရေလေအာင္လုပ္ေဆာင္ေသာအမႈတစ္ရပ္သာျဖစ္သည္။ထိုအဓိပၸါယ္မွအပ
အျခားဘာမွ်မရွိပါ´ဟုေ၀ဖန္လိုက္ၾကသည္။
စေကာ့တလန္ယဒ္မွအသက္၃၆ႏွစ္အရြယ္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္၁၉၄၇-ခုႏွစ္ကကုရ္အာန္
အာယသ္အခ်ိဳ႕ပါေသာစာရြက္တစ္ရြက္ကိုအမိႈက္ေတာင္းအတြင္းမွေကာရလိုက္သည္။သူမ
ကဖက္ၾကည့္ရာအစၥလာမ္သာသနာဘက္သို႕စိတ္မ်ားယိမ္းယိုင္သြားခဲ့ရသည္။ထို႕ေနာက္
မြတ္စလင္မ္ျဖစ္လာခဲ့သည္။သူမမိမိ၏အမည္ကို`ႏူရိယဟ္´ဟုထားလိုက္သည္။ေတြ႕ဆံု
ေမးျမန္းခန္းတစ္ခုတြင္သူမကအေနာက္တိုင္းသူအမ်ိဳးသမီးတို႕က်င့္သံုးလုပ္ေဆာင္ပံုႏွင့္ပတ္
သက္၍ေ၀ဖန္ေဆြးေႏြးရင္ဤသို႕ေျပာလိုက္သည္။
Most of the women in this country are traitors to their sex. It’s almost as if
we have been defaminised.
`ဤတိုင္းျပည္တြင္အမ်ားဆံုးေသအမ်ိဳးသမီးတို႕သည္မိမိတို႕၏ဘီဇမ်ိဳးစိသဘာ၀ကိုသစၥာ
ေဖာက္သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ဤအျပဳအမူမွာက်မတိုက၏အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ဘ၀ကိုဖ်က္ဆီး
လိုက္သကဲ့သိုပင္ျဖစ္သည္´
`ႏူရီယဟ္´၏သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကမိမိ၏အမည္ကို`ဟစနဟ္´ဟုမွည့္ထားသည္။
၁၉၈၈ခုႏွစ္တြင္မြတ္စ္လင္မ္ျဖစ္လာေသာသူမက ေဟဂ်ားဗ္၏ပညတ္ကိုလုိက္နာထိန္းသိမ္း
ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ဤသို႕ေျပာၾကားလိုက္ပါသည္။
`ဟုတ္စြအဆံုးက်မသည္မိမိ၏ဣထၱိယ လိင္ဘသာ၀ကိုသစၥာေဖာက္သူမဟုတ္ေတာ့ပါ´
ထို႕ေနာက္ ေဟဂ်ားဗ္ႏွင့္ပတသက္၍လည္းဤသို႕ေျပာၾကားလိုက္ပါသည္။
`ေဟဂ်ားဗ္က က်မအဖို႕လံုျခံဳမႈကိုခံစားရေစပါသည္။ထို႕ျပင္က်မကိုယ္က်မယံုၾကည္စိတ္ခ်မႈ
လည္းတိုးလာေစပါသည္´
အေနာက္တိုင္းတြင္ထိမ္းျမားလက္ထပ္ခ်ိန္ႏွင့္ထိမ္းျမားျပီးေနာက္တြင္အမ်ိဳးသမီး၏အမည္
သည္အမ်ိဳးသားအမည္၏လက္ေအာက္ခံအျဖစ္၌သာရွိသည္။ဤအေၾကာင္းကိုအေနာက္တုိင္း
တြင္ယခုအထိျငင္းခံုေနရဆဲပင္ျဖစ္သည္။သို႕ေသာ္အစၥလာမ္သာသနာ၌အမ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္လံုး
၀ျခားနာေသာအခြင့္အေရးမ်ားကိုခ်ီးျမွင့္ထားသည္ဟု`ႏူရိယဟ္´ကဆိုပါသည္။ထုိ႕ျပင္အခြင့္
အေရးမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ေျပာၾကားရာတြင္`ႏူရိယဟ္´ကအိမ္၊ေျမ၊ဥစၥာပစၥည္းပိုင္ခြင့္၊အေမြ
ဆက္ခံပိုင္ခြင့္ႏွင့္သားသမီးမ်ားကိုအုပ္ထိမ္းပိုင္ခြင့္တို႕ႏွင့္ပတ္သက္ေသာအစၥလာမ့္ပညက္ခ်က္
မ်ားကိုပါဖြင့္ဟေျပၾကားသြားပါသည္။ထို႕ေနာက္သူမကျဗိတိန္ႏိုင္ငံတြင္အေျခအေနမ်ား၏ဥိး
တည္ေနပံုအရအမ်ိဳးသမီးတို႕အဖို႕အနာဂတ္ဆိုသည္မကိုမျမင္ရပါ။ေနာက္ဆံုးတြင္အမ်ိဳးသမီး
တုိ႕၏အခြင့္အေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ရလဒ္သည္အဆို႕းသာလွ်င္ရွိသည္ဟုေျပာၾကားသြားပါသည္။
Scratch any new man and you will find an old man trying to get out: man will
always be the same: women are changing much faster, but they are not trying
to get what they went. Everything the feminist movement is aiming for, except
abortion and lesbianism, we have get.
`ဘယ္ေယာက်ာ္းအသစ္တစ္ေယာက္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ကုတ္ခ်စ္ျပီးၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ေရွာင္ခြာေျပး
ဖို႕ၾကိဳးစားေနတဲ့ေယာက်ာ္းအေဟာင္းၾကီးတစ္ေယာက္အျဖစ္မ်ိဳးနဲ႕ပဲေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
ေယာက်ာ္းမ်ားဟာအေျပာင္းအလဲမရွိ၊အျမဲတန္းအတူတူခ်ည္းပါပဲ။မိန္းမမ်ားကေတာ့ပိုျပီးျမန္
တဲ့ႏႈန္းနဲ႕ေျပာင္းလဲေနၾကတယ္။ဒါေပမယ့္သူမတို႕ဘာကိုရလိုၾကသလဲ။အဲဒါကိုရေအာင္မၾကိဳး
စားၾကဘူး။အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးအတြက္လႈတ္ရွားေနတဲ့အဖြဲ႕မ်ားကဘာကိုရေအာင္ဦးတည္ျပီး
ၾကိဳးစားေနၾကသလဲ၊အဲဒီဦးတည္ခ်က္မ်ားထဲကအမ်ိဳးသမီးေတြဘာကိုမ်ားရရွိပါသလဲ၊က်မတို႕အ
မ်ိဳးသမီးေတြရရွိလိုက္တာကေတာ့သားဖ်က္ခ်ရျခင္းနဲ႕အမ်ိးသမီးအခ်င္းခ်င္း(လိင္တူခ်င္း)ေပါင္း
သင္းရျခင္းပဲရွိပါတယ္၊ဒါကလဲြလို႕ဘာမွမရွိပါဘူး´
ေနာက္မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳးသမီးမ်ားစြာတုိ႕ကအေနာက္တိုင္းႏွင့္အစၥလာမ္ကိုယွဥ္ထိုး၍ျပၾကသည္။
အစၥလာမ္၏သြန္သင္ခ်က္မ်ားအရအမ်ိဳးသမီးမ်ားဂုဏ္ေပးခံရသည္။ထုိဂုဏ္ေပးမႈ၊ေလးစားမႈမ်ိဳးကိုအ
ေနာက္တိုင္းတြင္အမ်ိဳးသမီးမ်ားမရရွိခဲ့ပါဟုသူမတို႕ကဆိုၾကသည္။ထုိ႕ျပင္ထုိေနာင္မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳး
သမီးမ်ား၏အျမင္တြင္အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးလႈပ္ရွားမႈ၏ရလဒ္သည္အမ်ိဳးသမီးမ်ားအဖိ္ု႕ႏွစ္ထပ္ကြမ္း
အေလးခ်ိန္ေအာက္တြင္ပိျပားသြားရျခင္းမွအပဘာမွ်မရွိဟူ၍ျဖစ္သည္။
သတင္းစာကေအာက္ပါအတုိင္းသံုးႏႈန္းျပီးေရးသားထားပါသည္။
Many Muslims contrast of the status of women in Islam with what they see as the
dismal of women in the West. They note that here women work full time out of
financial necessity, remaining lumbered with house work and children care. It is a
puzzling version of emancipation.
`မြတ္စလင္မ္မ်ားစြာတို႕သည္အစၥလာမ္တြင္ရိွေသာအမ်ိဳးသမီးတို႕၏အေျခအေနႏွင့္ယွဥ္ထုိးၾကည့္
လုိက္ေသာအခါအေနာက္ကမၻာမွအမ်ိဳးသမီးတုိ႕၏အေျခအေနကိုစိတ္ပ်က္ဖြယ္ရာဟုရႈျမင္ၾကသည္။
ယင္းတို႕က ဤအေနာက္တိုင္းတြင္အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္စား၀တ္ေနေရးလိုအပ္ခ်က္အရအခ်ိန္ျပည့္
အလုပ္ဆင္းၾကရသည္၊ အလုပ္ခ်ိန္ျပည့္၍အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့လည္းအနားမရ။ထံုးစံအတုိင္းအိမ္မႈ
ကိစၥမ်ားႏွင့္သားသမီးမ်ားကိုျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရေသာ၀န္ထုတ္၀န္ပိုးမ်ားေအာက္တြင္မႏိုင္မနင္းရံုး
ကန္ေနၾကရသည္ကိုမြတ္စလင္မ္တို႕ကသတိျပဳမိၾကသည္။`အမ်ိဳးသမီးလြတ္ေျမာက္ေရး´လႈတ္ရွာ
မႈဤလက္ေတြ႕က်ဖြင့္ဆိုခ်က္ကိုယင္းတို႕နားမလည္ေသာအျဖစ္တြင္ဆိုက္ေရာက္ေနၾကသည္။
London Times-လန္ဒန္တိုင္းမ္ သတင္းစာကဤသို႕ေသာေတြ႕ဆံုေမးျမန္းခန္းမ်ားစြာကိုေဖာ္ျပထား
သည္။ထုိေဖာ္ျပခ်က္၌အဂၤလန္သူေနာင္မြတ္စလင္မ္အမ်ိဳးသမီးတို႕ကအေနာက္တိုင္းလူေနမႈဘ၀အ
ေပၚစိတ္ကုန္ခမ္းေနမႈကိုေဖာ္ျပၾကသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ထုိေလာကအစားအစၥလာမ္တြင္တည္
ျငိမ္မႈႏွင့္ေအးခ်မ္းမႈကိုဖြင့္ဟ၀န္ခံၾကသည္။သတင္းစာကေဖာ္ျပေသာေကာက္ခ်က္အားလံုးကိုဤေန
ရာတြင္ေဖာ္ျပႏုိင္ဖြယ္မရွိပါ။သို႕ေသာ္ထိုေဆာင္းပါးႏွင့္အတူအယ္ဒီတာအာေဘာ္ကိုလည္းေဖာ္ျပထား
သည္ျဖစ္၍ထုိအေၾကာင္းကိေဖာ္ျပအပ္သည္ဟုယူဆမိပါသည္။ထိုအာေဘာ္၏ေခါင္းစဥ္မွာ´အစၥလာမ္
ကိုေရြးခ်ယ္ျခင္း´ ဟူ၍ျဖစ္သည္။ဤေကာက္ႏႈတ္ခ်က္သည္လည္းရွည္လ်ားသြားမည့္စိုးရိမ္ဖြယ္ရွိပါ
သည္။မည္သို႕ပင္ဆိုေစ၊သတင္းစာ၏အသံုးအႏႈန္းအတိုင္းေဖာ္ျပရလွ်င္သင့္ေတာ္မည္ဟုယူဆမိပါ
သည္။

London Times-အယ္ဒီတာကဤသို႕ေရးသားလုိက္ပါသည္။
London Times- As the investigation in the Times on women in Islam has shown, the
intellectual clarity and moral certainty of the 1400 hundred years-old faith are proving
attractive to many Western women disillusioned with moral relationism of their own
culture. Though some are converting to Islam after marrying Pakistani or Bangladeshi
men, others are making the leap of faith as an independent act of spiritual self-impro-
vement.
In spite of outrageous indignities which many women suffer in Muslim countries, the
principles outlined in the Qur’an are generally sympathetic to their interests, promising
them, rights over men similar to those of the men over women.
The separate spheres marked out for the two sexes by Islam certainly bear little
relationship to the notions of gender which have been ushered in by the feminist
revolution. But what matters is that many of the women in the West who have taken
this unexpected path have done so out of choice rather than family duty or historic
obligation. They have been positively attracted by the sense of sisterhood and
community they discover in Islam.
The tentative process of spiritual change suggests that increasing numbers of people
are questioning the value system of their own culture. It raises important questions
about the state of Western moral tradition and how it might be fortified. Yet the
effect of this (still modest) phenomenon is likely  to be positive. The presents of
Muslim converts in British society-many of them highly educated can only assist
the process of mutual ( understanding between the two culture which the Prince
of Wale celebrated last month. Only those who have cross the divided can truly
understand what lies either side.”
`တိုင္းသတင္းစာက `အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္အစၥလာမ္´ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္သုေတသနျပဳခဲ့သည္။ထုိသုေသ
သနျပဳခ်က္ကႏွစ္ေပါင္း၁၄၀၀ သက္တမ္းၾကာျမင့္ေနျပီးျဖစ္ေသာအစၥလာမ္သည္အအေနာက္တိုင္း
မွအမ်ိဳးသမီးမ်ားကိုဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေၾကာင္းျပဆိုေနသည္။သူမတို႕ကုိအျပည့္အ၀မ်က္စိက်ေစသည္မွာ
ထိုသာသနာ၏အသိညာဏ္ပိုင္းဆိုင္ရာရွင္းလင္းေပၚလြင္ျခင္းႏွင့္လြတ္ေျမာက္လာသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
(အယ္ဒီတာ၏ဆိုလိုရင္းမွာအေနာက္တိုင္းတြင္စာရိတၱတန္ဖိုးသည္တည္တံ့သည္မရွိ။ကာလႏွင့္ေဒသ
ကိုလိုက္၍ေျပာင္းလဲေနသည္ဟူ၍ျဖစ္သည္)
အခ်ိဳ႕ေသာအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ပါကစၥတန္ႏွင့္ဘဂၤလားေဒးရွ္အမ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္ထိမ္းျမားျပီးေနာက္
မွအစၥလာမ္ကိုလက္ခံလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။သို႕ေသာ္အျခားမ်ားစြာေသာအမ်ိဳးသမီးတို႕ထိုသာသနာ
ဘက္သို႕ခုန္ကူးေနၾကသည္။ဤသို႕ျပဳၾကသည္မွာမိမိတို႕၏နာမ္ပိုင္းတိုးတက္ေရးအတြက္လြတ္လပ္
ေသာလုပ္ေဆာင္ခ်က္တစ္ရပ္သာျဖစ္သည္။
မြတ္စ္လင္မ္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ဂုဏ္သိကၡာမ်ားကိုဆိုးဆိုး၀ါး၀ါးက်ဴးလြန္ေစာကားခံေန
ရသည့္သားေကာင္မ်ားအျဖစ္က်ေရာက္ေနၾကသည္မွာအမွန္ပင္ျဖစ္သည္။သို႕ေသာ္ကုရ္အာန္၏အေျခ
ခံစဥ္းမ်ဥ္းကအမ်ိဳးသမီးတို႕၏အက်ိဳးအတြက္ၾကင္နာစာနာမႈေပးအပ္ထားသည္။ထို႕ျပင္ေယာက္်ားမ်ား
၏အခြင့္အေရးမ်ားသည္မိန္းမမ်ားအေပၚတြင္ရွိသကဲ့သို႕မိန္းမမ်ား၏အခြင့္အေရးမ်ားသည္လည္းေယာ
က်္ားမ်ားအေပၚတြင္ရွိသည္ဟူေသာကတိက၀တ္ကုိလည္းေပးအပ္ထားသည္။
အစၥလာမ္ကေယာက်္ားႏွင့္မိန္းမမတူညီေသာဘီဇႏွစ္ရပ္စလံုးအတြက္သီးျခားနယ္ေျမကိုစည္း၀ိုက္၍ေပး
ထားသည္။သို႕ေသာ္အမ်ိဳးသမီးမ်ားတန္းတူအခြင့္အေရးရရွိရန္တိုက္ပြဲ၀င္သူတို႕၏ေတာ္လွန္ေရးကဦး
ေဆာင္လမ္းျပေသာက်ား၊မသေဘာတရားမ်ားႏွင့္ဆက္စပ္ပတ္သက္ျခင္းမရွိပါ။သို႕ေသာ္အေနာက္တိုင္း
မွမ်ားစြာေသာအမ်ိဳးသမီးတို႕သည္(ကၽြႏု္ပ္တို႕လံုး၀)ေမွ်ာ္လင့္မထားေသာဤလမ္းကိုေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကသည္
မွာမိသားစု၏၀တၱရား၊သို႕မဟုတ္ ေရွာ္လႊဲ၍မရေသာသမိုင္းေပးတာ၀န္အရမဟုတ္ပါ။သူမတို႕သည္လြတ္
လပ္ေသာကိုယ္ပိုင္ဆႏၵအရသာထိုသို႕ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ဤသည္မွာတကယ့္ျပသနာပင္ျဖစ္
သည္။

အစၥလာမ္တြင္`ညီအမအခ်င္းခ်င္းႏွင့္မိမိ၏အမ်ိဳးသားလူ႕အဖြဲ႕အစည္း´ဟူေသာအသိရွိမႈကိုသူမတို႕ေတြ႕
ရွိသြားၾကသည္။ထိုေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား၏ဆြဲေဆာင္မႈကိုသူမတို႕ခံၾကရသည္မွာေရရပါသည္။
(ဤသို႕)သာသာနာကူးေျပာင္းေသာယာယီျဖစ္ေပၚမႈကမိမိတို႕၏ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈတန္ဖိုးအေပၚတြင္
သံသယျဖင့္ေမးခြန္းထုတ္လာသူဦးေရတိုး၍လာေနျခင္းကိုျပဆိုေနပါသည္။ထိုအခ်က္ကအေနာက္တိုင္း
ယဥ္ေက်းမႈ၏အစဥ္အလာအေျခအေနႏွင့္ထိုယဥ္ေက်းမႈကိုအဘယ္သို႕လံုျခံဳေအာင္ကာကြယ္ထိန္းသိမ္း
မည္နည္းဆုိသည့္အေရးပါလွေသာေမးခြန္းကိုေပၚေပါက္ေစသည္။သို႕ေသာ္ဤထူးျခားသည့္ျဖစ္ရပ္၏
အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈသည္(ယခုထိမယုတ္မလြန္မွ်သာျဖစ္၍)ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ဖြယ္ရွိေနပါသည္။
(အစၥလာမ္သာသနာသို႕ကူးေျပာင္းသူဦးေရမွာအလယ္အလတ္မွ်သာရွိေသး၍ေနာင္ကူးေျပာင္းမသြားရ
ေအာင္ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းကိုိလုပ္၍ရႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ဟုအယ္ဒီတာကဆိုလုိျခင္းျဖစ္သည္)

ေမာင္သိန္း၀င္း(ေျမးဒူး)ဘာသာျပန္ေသာ ကမၻာတခြင္ေတြ႕ျမင္ခဲ့သမွ်
ေမာ္လနာမြဖ္သီသက္ကီးအြစ္မာနီ၏ ဂ်ဟာေန႕ဒီဒတ္မွာကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။